Poezia a aparut in volumul Dialog la mal, tiparit la Editura Eminescu in 1985.
Avand un titlu deosebit de semnificativ, metafora ce pune in lumina intreaga tensiune ideatica a textului, poezia surprinde cu o deosebita finete conditia omului aflat sub semnul trecerii, al devenirii si, implicit, al indepartarii lui de varsta inocentei contemporane cu basmul.
Schimbarea identitatii nu vizeaza doar individul, ci si basmul insusi, drumul omului fiind vizibil insotit de o adevarata metamorfoza a povestii in ultima instanta:
"Nu mai suntem aceiasi
nici eu, nici basmul
nu mai avem nici inelul
s-a schimbat zana {)" Constiinta trecerii unor hotare simbolice accentueaza fara indoiala dramatismul confesiunii lirice:
"am trecut un rau
am trecut o vale".
Metafora cu valoare simbolica aduce in poezie o unda de grava neliniste prin dimensiuni ce se sustrag intelegerii:
"si plopi fosnind nevazuti
au schimbat povestea".
Ultima strofa reia versul final al strofei anterioare, caruia ii adauga adjectivul "toata", poetul sugerand ca pentru omul aflat pe acel drum simbolic, al despartirii de inocenta, basmul nu mai poate fi un reper, cata vreme el insusi a fost supus trecerii si, in ultima instanta, a fost deformat, prin plasarea lui in alt timp, ce-i reconsidera substanta. in cazul acesta, in text se sugereaza prezenta unor "ei", care au modificat basmul, in masura in care au anulat reperele eului:
"au schimbat toata
povestea".
Versul alb contribuie pe deplin la conturarea ideilor poetice, a caror profunzime sustine in mod convingator personalitatea artistica a unui important poet contemporan.